ثبت شرکت نقشه برداری
نوشته شده توسط : ali

نقشه بردای به منظور اجرا و نظارت بر پروژه های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمانی، راه‌سازی، پل‌سازی، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و … شکل گرفته است. شرکتهای نقشه برداری نیز با داشتن پرسنلی متخصص از نقشه برداران در جهت انجام این پژوه ها به نحو احسن شکل گرفته اند. از آنجایی که گاهی ممکن است برخی از افراد سود جو اقدام به تاسیس شرکت نقشه برداری نمایند در حالی هیچگونه تخصصی در این زمینه ندارند، لذا ثبت شرکت نقشه برداری ضرورت پیدا می کند تا شرکتهای قانونی از غیرقانونی متمایز شود.

ثبت شرکت نقشه برداری | شرکت نقشه برداری

نقشه بردای به منظور اجرا و نظارت بر پروژه های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمانی، راه‌سازی، پل‌سازی، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و … شکل گرفته است. شرکتهای نقشه برداری نیز با داشتن پرسنلی متخصص از نقشه برداران در جهت انجام این پژوه ها به نحو احسن شکل گرفته اند.

شرکتهای نقشه برداری در ساخت سد، فرودگاه، جاده، برج، تونل، دکل‌های مخابرات، ساختمان‌های مقاوم در مقابل زلزله، سیل و آتش و نیروگاههای برق و مصالح سبک، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز و … کار می کنند. مهندسانی که در شرکت نقشه برداری مشغول به کار هستند، مسوولیتهای متفاوتی از قبیل طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرای طرحهای مختلف عمرانی را بر عهده می گیرند.

از آنجایی که گاهی ممکن است برخی از افراد سود جو اقدام به تاسیس شرکت نقشه برداری نمایند در حالی هیچگونه تخصصی در این زمینه ندارند، لذا ثبت شرکت نقشه برداری ضرورت پیدا می کند تا شرکتهای قانونی از غیرقانونی متمایز شود.

 
شرایط ثبت شرکت نقشه برداری


        تعیین میزان سرمایه شرکت شرکت نقشه برداری

        برای ثبت شرکت نقشه برداری به یک ماه کاری نیاز است

        وجود حد اقل دو نفر عضو برای تشکیل شرکت نقشه برداری ضرورت دارد.

        داشتن ۱۰۰ هزار تومان سرمایه اولیه برای تشکیل شرکت ، الزامی می باشد.

        ۳۵ درصد از سرمایه نقدی شرکت باید در ابتدای کار پرداخت شود و برای پرداخت باقی مانده سرمایه شرکت ، باید تعهد داده شود.

        تعداد اعضای هیئت مدیره ، سمت آنها و میزان سهم الشرکه هر یک از شرکا در شرکت نقشه برداری باید مشخص شود.


ثبت شرکت نقشه برداری می تواند به دو شکل حضوری و غیرحضوری (اینترنتی) انجام شود که در زیر به شرح هر یک می‎پردازیم:

 
۱ – نحوه ثبت شرکت نقشه برداری بصورت حضوری

 

        برای ثبت شرکت نقشه برداری بصورت حضوری باید مراحل زیر را پشت سر نهاد:

        در گام اول متقاضی باید مدارک مورد نیاز را به اداره کل ثبت شرکت ها ارائه دهد که می‎تواند به شکل حضوری و یا از طریق پست صورت گیرد.

        پس از دریافت پرونده به همراه برگه نام به موکل به منظور افتتاح حساب بانکی بنام شرکت توسط اداره ثبت، پرونده مورد بررسی می شود.

        تعیین نهایی نام برای شرکت نقشه برداری پس از ۴ روز کاری انجام می شود. اگر نام‎ها‎ی انتخاب شده متقاضی، مردود شناخته شود به متقاضی اطلاع داده می شود که در این صورت وی موظف خواهد بود تا نام دیگری را انتخاب نماید.

        پس از تایید موضوع توسط اداره ثبت، پس از ۷ روز مدارک واصله دفتر نویسی می‎شود. ذکر شماره شرکت و آگهی تاسیس به مدت ۳ الی ۵ روز صورت می‎گیرد. روزنامه رسمی ۱۵ روز پس از آگهی تاسیس توسط پست، به آدرس شرکت ارسال می‎گردد.

 

 
۲ – مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت نقشه برداری

 

        کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه گواهی عدم سوء سابقه مدیرعامل، اعضاء هیئت مدیره و تمامی اعضای شرکت نقشه برداری

        تکمیل فرمهای مربوطه در سایت و سپس پرینت این فرمها برای تحویل به شرکت که شامل مشخصات اعضای هیات مدیر، میزان سرمایه شرکت، می‎باشد

        تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت نقشه برداری به همراه ذکر آدرس شرکت

        مشخص کردن مدیران شرکت و سمت هر یک از آنها؛ از قبیل مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، نائب رئیس هیئت مدیره و تعیین بازرسین شرکت در شرکتهای سهامی خاص که در فیلد مربوطه وارد می‎شود.

        امضای اقرارنامه شرکت

        ارائه تمامی مدارک شرکت اعم از اساسنامه، اظهارنامه و شرکتنامه

        مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت نقشه برداری

        تنظیم وکالتنامه در صورتی که امور بواسطه وکیل انجام می‎شود

 
۳ – نحوه ثبت شرکت به صورت غیرحضوری

 

        در گام اول باید به سامانه اینترنتی تعیین شده از سوی اداره ثبت شرکتها مراجعه کنید و ثبت نام اولیه را انجام دهید.

        پس از این مرحله به ایمیل خود رفته و لینک فعالسازی موجود در پیغام را دریافت و با کلیک کردن بر روی آن، وارد سامانه شوید.

        پس از پایان یافتن ثبت نام در سایت اداره ثبت شرکتها، می‎توانید مدارک فوق الذکر را که قبلا اسکن نموده اید را  در سایت بارگذاری کنید.

        در این مرحله فرم‎ها‎ی مربوطه باید تکمیل شوند و سپس بر روی قسمت ذخیره اطلاعات کلیک نمایید.

        هزینه‎ها‎ی ارزیابی‌های کارشناسی می‎تواند از طریق اینترنتی نیز پرداخت شود. این کار با وارد کردن شماره کارت و با داشتن رمز دوم و CVV2 صورت می گیرد.

        در پایان باید فرم‎هایی که تکمیل نموده اید را پرینت گرفته و به آدرس دفتر ثبت شرکتها ارسال کنید. این کار را می‎توانید از طریق اداره پست و بدون اینکه در اداره ثبت شرکتها حضور پیدا کنید، نیز انجام دهید.





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: